رژیم غارنشینی یا پالئو چیست؟ همه چیز در مورد رژیم غذایی سرخپوستی | تغذیه

ناشر : دانلود آهنگ غمگین

رژیم غارنشینی یا پالئو چیست؟ همه چیز در مورد رژیم غذایی سرخپوستی | تغذیه


حتما شما نیز موارد بیشتری درباره رژیم خوراکی غارنشینی (پالئو) شنیده اید. حالا سوال اینجاست که رژیم خوراکی غارنشینی چیست و چگونه می توان از آن مصرف کرد. در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم.


رژیم پالئو چیست؟

رژیم خوراکی پالئو که آن را با نام‌های رژیم سرخپوشان یا رژیم غارنشینی نیز می شناسند بر روی استفاده مواد خوراکی طبیعی، واقعی و خوراکی های کامل تمرکز دارد و تلاش می‌کند مردم را از استفاده خوراکی های فرآوری شده و غیر طبیعی باز دارد.

این رژیم خیلی ساده است. شما می توانید از مواد خوراکی گیاهی و حیوانی مصرف نمایید. بله ما در مورد گوشت گاو، ماهی، تخم مرغ، سبزیجات، میوه‌ها و آجیل‌ها صحبت می کنیم.

به دید می‌رسد این رژیم خوراکی خیلی ساده و آسان باشد. بله این گونه رژیم خوراکی امکان پذیر است برای غارنشین‌ها ساده و آسان باشد زیرا آن‌ها دربرابر هزاران خوراکی ی بسته بندی شده و پر زرق و برق قرار نداشتند. اما برای انسان‌های امروزی که دربرابر خوراکی های فرآوری شده متعدد هستند دنبال کردن چنین رژیم خوراکی قادراست اندکی سخت باشد.

کارشناسان رژیم خوراکی غارنشینی نیز رفتار مدرن مردم را مددید داشته اند و تلاش کرده اند آن را تحقیق کنند. اگر چاقی و دیابت با همان شتابی که خوراکی های فرآوری شده در حالپرورش است زیاد شدن یابد آیا مناسبتر است هنظیر اجداد خود رفتار کنیم و به رژیم خوراکی آن‌ها روی بیاوریم؟


غارنشینان مدرن:

قبل از اینکه بخواهید شام امشب را مهیا نمایید اندکی به این موضوع بیندیشید. ما در سال ۲۰۲۰ زندگی می‌کنیم و فروشگاه‌های متعددی در میزان شهر وجود دارد که مواد خوراکی متعددی در اختیارمان قرار می‌دهد. درنتیجه زندگی سرخپوستی شما در دنیای مدرن امروزی هنظیر این موضوع است: صبح از خواب بیدار می‌شوید یک عدد تخم مرغ را با اسفناج، سس و آووهدیه و یک فنجان قهوه میل می‌نمایید. سپس اندکی شیر بادام می‌خورید. برای نهار نیز از اسپاگتی‌های خوشمزه مصرف می‌نمایید. مناسب حتما می‌گویید این رژیم خوراکی غارنشینی است که دنبال کرده اید. اما در دنباله با مواردی آشنا می‌شوید که به شما یاری می‌کند به روش درست و درست از این رژیم خوراکی مصرف نمایید.


چه خوراکی هایی را در رژیم پالئو می‌توانید میل کنید؟
  • مرغ: امکان پذیر است در حال حاضر در رژیم خوراکی شما وجود داشته باشد.
  • ماهی
  • گوشت قرمز
  • تخم مرغ: برای صبحانه، نهار و شام
  • سبزیجات
  • میوه ها: میوه هایی که قند کمتری دارند مناسبتر از دیگر میوه‌ها خواهند بود.
  • آجیل‌ها: بادام زمینی مجاز نیست اما می‌توانید از مواردی همانند بادام مصرف نمایید.
  • روغن‌های طبیعی
  • چربی های سالم
  • شیرین کننده‌های طبیعی: به عنوان مثال می‌توانید از عسل مصرف نمایید.

مطلب: به دنبال گوشت ارگانیک و طبیعی باشید. مناسبتر است از موادی مصرف نمایید که طبیعی هستند.


کدام مواد خوراکی برای رژیم پالئو مجاز نیست؟
  • مواد خوراکی فراوری شده
  • شکر تصفیه شده
  • کربوهیدرات‌های تصفیه شده
  • بقولات
  • لبنیات
  • غلات
  • روغن‌های گیاهی

چه بحث‌هایی در مورد رژیم خوراکی پالئو وجود دارد؟

وبلاگ نویسان و کارشناسان بیشتری در این حوزه فعالیت می‌کنند. هر کدام از این مردم نیز عقاید و دیدات ویژه خود را دارند. بعضی از مردمی که از این رژیم تبعیت می‌کنند به دنبال موادی با کربوهیدرات پایین می‌گردند.

بعضی از مردم نیز دوست دارند از سیب زمینی پخته شده یا یک کاسه کوچک برنج سفید پخته شده مصرف کنند. مردمی هستند که نمی‌توانند زندگی را بدون لبنیات تجسم کنند.

در واقع هیچ بحث و مناظره ای در این مورد وجود ندارد. کافیست برنامه ای را نمایان نمایید که برای شما کارساز و اثربخش است. به عنوان مثال اگر فکر می‌نمایید میل کردن پنیر برای شما مسئلهی ایجاد نمی‌کند یا می‌توانید از بستنی مصرف نمایید هیچ مسئلهی وجود ندارد.


۹ دستور غیر رسمی در مورد رژیم خوراکی پالئو:

از آنجایی که هیچ قانون رسمی در مورد رژیم خوراکی پالئو وجود نداردتلاش کردیم در این مقاله راهنمایی‌ها و دستورالعمل‌های کارشناسان و وبلاگ نویسان این حوزه را جمع آوری کنیم. این نکات به مردمی که در ابتدای راه قرار دارند یاری می‌کند درک مناسبتری از رژیم خوراکی سرخپوشان داشته باشند.

  1. خوراکی های کامل بیشتری استفاده نمایید: ما نمی‌توانیم بدون سیب زمینی شیرین، آووهدیه و تخم مرغ زندگی کنیم.
  2. خوراکی های فرآوری شده کمتری استفاده نمایید: چیپس‌ها، کوکی‌هاو نان‌های بسته بندی شده را کنار بگذارید. اگرچه این موضوع در نگاه اول سخت به دید می‌رسد اما بعد از چند ماه به آن عادت خواهید کرد.
  3. تنها به دلیل اینکه مواد خوراکی مورددید شما بسته بندی شده است نمی‌توانید آن را کنار بگذارید: شما می‌توانید از میان نوبت‌های سالم بسته بندی شده نیز مصرف نمایید.
  4. از استفاده خوراکی هایی که حس مناسبی در شما ایجاد نمی‌کند پرهیز نمایید: حتی اگر ماده خوراکی مورد دید شما توسط این رژیم تایید شده باشد نیز بایست به ندای درونتان گوش نمایید. از استفاده خوراکی هایی که سبب بدتر شدن حال شما می‌شود پرهیز نمایید.
  5. بایست ببینید چه چیزی برای شما کارساز و سودمند است: بعضی از مردمی که از رژیم خوراکی سرخپوشان مصرف می‌کنند گاه به گاه از برنج نیز مصرف می کنند. در این میان مردمی هستند که از میل کردن برنج پرهیز می‌کنند. خودتان باشید و برنامه خوراکی را ایجاد نمایید که سبب مناسبتر شدن حال شما می‌شود.
  6. بیشتر سخت نگیرید: ما دوست داریم قانون ۲۰/۸۰ را دنبال نماییم. ۸۰ درصد از وقت خود را به میل کردن مواد خوراکی پیشنهاد شده در این رژیم تخصیص دهید و ۲۰ درصد را به مواردی که پیشنهاد نشده است بگذارنید. مطمئن باشید هیچ اتفاق ناگواری رخ نمی‌دهد.
  7. یاد بگیرید آشپزی کردن را دوست داشته باشید: از آنجایی که میل کردن مواد خوراکی فراوری شده در این رژیم منع می شود بایست بتوانید نوبت‌های خوراکی خود را در منزل آماده نمایید. اجازه ندهید این موضوع شما را گرفتار استرس و پریشانی کند. از دستورهای خوراکی ساده کار خود را آغاز نمایید و از پخت خوراکی ها در منزل لذت ببرید.
  8. با مواد خوراکی که دوست دارید کلا خداحافطی ننمایید: رژیم خوراکی سرخپوشان به شما اجازه می‌دهد از مواد خوراکی دلخواهتان مصرف نمایید. به عنوان مثال می‌توانید از پن کیک، شکلات و بستنی مصرف نمایید. فقط افراط ننمایید. بایست حد اعتدال را نگه دارید.
  9. اگر الکل استفاده می‌نمایید مناسبتر است آن را ممحدوده نمایید اما اینکار را به تدریج انجام دهید: اگر الکل استفاده می‌نمایید و به آن عادت دارید کنار گذاشتنش خیلی سخت خواهد بود.تلاش نمایید به تدریج از شر آن خلاص شوید.

چرا بایست از رژیم خوراکی پالئو مصرف کنیم؟

برای اینکه شکم شش تکه داشته باشیم؟ نه شوخی می‌نمایید!!! با اینکه این برنامه خوراکی برای یاری به کم شدن وزن در میان مردم دوست داشتنی شده است اما نقادراست چنین برتریی داشته باشد.

هر شخصی که به دنبال خوب شدن روش زندگی و نحوه خوراکی میل کردن است قادراست به دنبال این رژیم باشد.

اگرچه تحقیقات بیشتری برای تایید این موضوع احتیاج است اما تحقیق های متفاوت نشان می‌دهد که این رژیم خوراکی در کم شدن وزن و خوب شدن متابولیسم اثربخش خواهد بود.

کارشناسان رژیم خوراکی پالئو بر این باورند که مردم پایبند به این رژیم نتایج زیر را تجربه خواهند کرد:

  • کم شدن وزن
  • احساس سیری زیادتر
  • هوس کمتر به مواد شیرین
  • پوست شفاف تر و روشن تر
  • زیاد شدن انرژی
  • عضلانی تر بودن
  • کم شدن التهاب
  • خوب شدن هضم و گوارش
  • رابطه سالم تر با مواد خوراکی

آیا رژیم خوراکی پالئو برای تمام مردم خوب است؟

اگر بتوانید روشی را برای میل کردن نمایان نمایید که حس شما را مناسبتر می کند بایست به آن پایبند باشید.

اگر میل کردن پروتئین‌های حیوانی زیادتر و کم شدن استفاده خوراکی های فرآوری شده چیزی است که جسم شما به آن احتیاج دارد می‌توانید از رژیم خوراکی پالئو مصرف نمایید. اگر از این رژیم مصرف می نمایید بایست خود را برای پرهیز از غلات، لبنیات و سویا مهیا سازید.


نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ غمگین قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد