لاغری با آب! آیا نوشیدن آب باعث کاهش وزن می شود؟ | تغذیه

ناشر : دانلود آهنگ غمگین

لاغری با آب! آیا نوشیدن آب باعث کاهش وزن می شود؟ | تغذیه


مزایای آشامیدن آب برای لاغری

خیلیی از مطالعات از این دیدیه پشتیبانی می‌کنند که آب نوشیدنی برای کم شدن وزن سودمند است.

همینطور هیدراتاسیون برای خیلیی از فاکتور های اثربخش در کم شدن وزن، از جمله گوارش و عملکرد ماهیچه ، موضوعی باارزش و حیاتی است.

با این حال، جامعه دکتری هنوز هم در مورد مقدار اثر استفاده آب در کم شدن وزن مطمئن نیستند.

در این مقاله، به شش علتی که نوشیدن آب قادراست برای کم شدن وزن به شخص یاری کند، می پردازیم. همینطور به این که یک شخص بایست هر روزچقدر آب بخورد ، نیز نگاه می‌ کنیم.

شش علت برای اینکه چرا آب نوشیدنی قادراست در فرآیند کم شدن وزن به شما یاری کند:

پژوهشگران هنوز مطمئن نیستند که چرا آشامیدن آب زیادتر به شخص یاری می‌کند که وزن کم کند، اما خیلیی از مطالعات ، همبستگی مثبت بین زیاد شدن استفاده آب و کم شدن وزن را نشان می ‌دهند.


  • آب یک مهار کننده طبیعی اشتها است

  • زمانی معده احساس می ‌کند که پر است، سیگنال‌ها را برای توقف میل کردن به مغز ارسال می‌کند. آب قادراست به بالا بردن فضا در شکم یاری کند و منجر به احساس کامل و کم شدن گرسنگی شود.

    یک شخص امکان پذیر است وقتی که واقعا تشنه باشد، احساس گرسنگی کند. از این رو آشامیدن یک لیوان آب قبل از میل کردن خوراکی قادراست از میل کردن میان نوبت های غیرالزامی پیشگیری کند.

    در مطالعه‌ ای که در سال ۲۰۱۴ انجام شد ، ۵۰ زن با اضافه ‌وزن بیش از ۵۰۰(میلی ‌لیتر) آب را ۳۰ دقیقه قبل از صبحانه، نهار و شام، افزون بر استفاده مکرر آب، به مدت ۸ هفته متوالی صرف کردند.

    شرکت کنندگان کم شدن وزن، چربی جسم و شاخص توده بدنی را تجربه کردند. آنان همینطور سرکوب اشتها را گزارش کردند.

    مطالعه ‌ای از سال گذشته نیز نتایج مشابهی را به همراه داشته ‌است.

    همینطور بخوانید: رژیم آب معالجه ای
  • آب سوختن کالری را زیاد شدن می ‌دهد

  • بعضی تحقیقات نشان می ‌دهند که آشامیدن آب می ‌تواند به سوزاندن کالری ‌های اضافی یاری کند.

    در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۴ انجام شد ، ۱۲ نفر که ۵۰۰ میلی ‌لیتر از آب سرد و آب دمای اتاق را نوشیده بودند زیاد شدن استفاده انرژی را تجربه کردند. آنان در ۹۰ دقیقه بعد از آشامیدن آب، بین ۲ تا ۳ درصد کالری زیادتر از حد متداول سوزاندند. هم چنین آب قادراست به طور مزمان استفاده انرژی یا تعداد کالری هایی که در زمان استآسان سوزانده می ‌شود را زیاد شدن دهد.

    استفاده آب سرد قادراست مزایای سوزاندن کالری آب را زیاد شدن دهد، زیرا بدن،با گرم کردن آب برای هضم خوراکی انرژی و یا کالری را صرف می کند.


  • آب به حذف ضایعات از جسم یاری می‌ کند

  • زمانی جسم کم آب می شود، نقادراست به طور مرتب زباله ها را به عنوان ادرار یا مدفوع دفع کند. آب به کلیه ها یاری می کند تا سموم و مواد مضر را دفع کند در حالیکه جسم مواد غذایی و الکترولیت های الزامی را حفظ می کند زمانی که جسم کم آب شود، کلیه ها این مواد را حفظ می کنند.

    از طرف دیگر کم آبی جسم یا پدیده دهیدراسیون سبب بروز مدفوع سخت و یا یبوست می شود. آب با نرم شدن و یا کم کردن سختی مدفوع سبب دفع مواد مضر می شود.

    آب همینطور به جسم یاری می ‌کند تا از مسائل گوارشی نظیر اسهال و سوءهاضمه التیام نمایان کند. وقتی که مواد مضر در جسم شکل می ‌گیرد، امکان پذیر است شخص احساس سوزش ، تورم و یا خستگی کند.

    آشامیدن آب و مرطوب حفظ کردن جسم یک شیوه مناسب برای پیشگیری از حفظ کردن ضایعاتی است که امکان پذیر است چند گرم به وزن اضافه کند.

    همینطور بخوانید: در روز چقدر آب بنوشیم؟
  • نوشیدن آب می ‌تواند استفاده کالری را به طور کلی کم شدن دهد.

  • جمع کردن و اندوختن کالری مایع با مصرف نوشابه، آب‌میوه، یا شیرین کردن قهوه یا چای آسان است. بیشتر مردم میزان کالری ای که توسط آشامیدن های ورزشی یا مشروبات الکلی استفاده می کنند، را نادیده می گیرند.

    جانشین کردن هر روزه حتی چند آشامیدنی با کالری بالا با آب یا دیگر آشامیدنی های بدون کالری، نظیر چای گیاهی، امکان پذیر است مزایای کم شدن وزن را در زیاد مدت داشته باشد.

    نویسندگان مطالعه ۲۰۱۲ گرفتنند که جانشینی دو یا چند آشامیدنی بدون کالری با آشامیدنی های با کالری بالا هر روز به مدت ۶ ماه، کم شدن میانگین وزنی بین ۲ تا ۲.۲ درصد در گروهی از خانم ها چاق را به دنبال داشت.

    در مطالعه ‌ای که از سال ۲۰۱۵ انجام شد، شرکت کنندگان خانم در حالی که در برنامه کم شدن وزن ۲۴ هفته ‌ای شرکت داشتند، هر روز ۲۵۰ میلی ‌لیتر آب بعد از ناهار می آشامیدند. آن ‌ها ۱۳.۶ درصد وزن خود را نسبت به خانم ها در همان برنامه که میزان یکسان آشامیدنی رژیم خوراکی را بعد از نهار می ‌میل کردند، از دست دادند.

    خصوصیات آب برای لاغری


  • آب برای سوزاندن چربی ضروری است

  • بدون آب جسم نمی ‌تواند به درستی چربی ذخیره‌ شده و یا کربوهیدرات ‌ها را ذخیره کند. فرآیند متابولیسم چربی لیپولیز ندلگرمیه می شود. اولین مرحله این فرآیند ، هیدرولیز است که وقتی اتفاق می ‌افتد که مولکول ‌های آب با تری گلیسرید ( چربی ‌ها ) برای ایجاد گلیسرول و اسیدهای چرب تفاکتور دارند.

    آشامیدن آب به اندازه برای سوزاندن چربی از خوراکی و آشامیدنی و همینطور چربی ذخیره‌ شده الزامی است. یک تحقیق کوچک از سال ۲۰۱۶ نشان داد که زیاد شدن استفاده آب منجر به زیاد شدن لیپولیز و کم شدن چربی در مطالعات حیوانی شد.


  • آب به ورزش کردن یاری می ‌کند

  • یکی از باارزش ‌ترین اجزای هر برنامه کم شدن وزن، ورزش و تمرین است. آب به ماهیچه ‌ها، بافت‌ های رابطهی و مفاصل یاری می‌ کند تا درست حرکت کنند. افزون بر این آب به ریه ‌ها، قلب و دیگر ارگان ‌ها نیز یاری می‌ کند تا به طور اثربخش فعالیت خود را در طول ورزش زیاد شدن دهند.

    هیدراته شدن و مرطوب ماندن جسم ریسک آبتلا به چیزهایی نظیر گرفتگی عضلات و خستگی که قادراست در مسیر تمرین مناسب قرار گیرند، را کم شدن می دهد.تلاش نمایید قبل، در حین و بعد از ورزش آب به اندازه بنوشید تا فقدان آب جسم جبران شده و از کم آبی جسم پیشگیری نمایید. حفظ کردن آب در دست الزامی است، به ویژه اگر در تقویت گرم، مرطوب و یا خیلی آفتابی ورزش نمایید.


    نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ غمگین قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد