برای کاهش درد و علائم فیبرومیالژیا چه بخوریم؟ | تغذیه

ناشر : دانلود آهنگ غمگین

برای کاهش درد و علائم فیبرومیالژیا چه بخوریم؟ | تغذیه


فیبرومیالژیا یک تقویت ناتوان کننده است که بیش از ۵ میلیون نفر که زیادتر آن ها خانم هستند را تحت اثر خود داده است. زیادتر مردمی که از این مریضی ناخوشایند رنج می برند، بر اساس درد مزمن، سفتی عضلات، مسئله در خواب، نگرانی ، افسردگی، ناراحتی های گوارشی نمایان می شوند و نمی‌توانند به یاری داروهای ضد درد و مسکن بهبودی گرفتن نمایند. اما در بعضی از موارد مصرف شیوه های معالجه ای طبیعی قادراست به تقویت موجود یاری کند. مطالعه ای که در مجله Pain Research منتشر شد نشان می دهد خانم های که دوبار در هفته به مدت ۷۵ دقیقه تمرینات یوگا را انجام داده اند کم شدن قابل توجهی در درد خود گزارش نموده اند و حضور ذهنشان خوب شدن یافته است. این موضوع قادراست جواب استرس زا به درد را کم شدن دهد. با اینکه یوگا قادراست ذهن و جسم مریض را تحت اثر قرار دهد و آن را معالجه کند اما مواد خوراکی مناسبترین منشا از آنزیم های طبیعی، مواد ضد التهابی و آنتی اکسیدان هایی است که تورم را کمتر می کند و به شما یاری می کند درد را مناسبتر مدیریت نمایید و مواد غذایی خود را به صورت طبیعی زیاد شدن دهید. اگر از مریضی فیبرومیالژیا رنج می برید،تلاش نمایید مواد خوراکی که در این مقاله بیان می کنیم را امتحان نمایید.

گندم سیاه:

درد عضلاتی و خستگی جزو علامت های ناتوان کننده این مریضی است. به همین خاطر مناسبتر است گندم سیاه را به رژیم خوراکی خود اضافه نمایید. همانطور که می دانید گندم سیاه شامل اسید مالیک است که با خستگی و درد عضلانی جنگیدن می کند. اگر چنین مریضی را تجربه می نمایید برای صبحانه خود پن کیکی از گندم سیاه آماده نمایید یا از گندم سیاه به جای برنج سفید مصرف نمایید.

انجیر:

انجیر نیز شامل اسید مالیک است و قادراست یک منشا اهمیتمند دیگر برای جنگیدن با درد باشد. وجود انزیم ficin که یک آنزیم ضد التهابی است سبب می شود انجیر به کم شدن درد و دیگر مسائلی که به دلیل التهاب در جسم ایجاد شده است یاری کند. این میوه خوشمزه در برگیرنده میزان بالایی از منیزیم و منگنز است که مردم مبتلا به این مریضی گرفتار فقدان در این مواد معدنی هستند. انجیر تازه میزان بالایی از مواد معدنی و انزیم های سودمند را خواهد داشت. اگر دوست ندارید انجیر تازه میل نمایید، آن را با پنیر بزکوهی ترکیب نمایید تا یک میان نوبت خوشمزه داشته باشید.

اسفناج و برگ‌های سبز:

فقدان منیزیم در مردمی که از فیبرومیالژیا رنج می برند رایج است. اسفناج لبریز از منیزیم است. شما می توانید این ماده معدنی را در دیگر گیاهانی با برگ سبز مشاهده نمایید. برای اینکه بتوانید علامت های فقدان منیزیم همانند خستگی، گرفتگی عضلات، بی خوابی و استرس را کم شدن دهید، یک عهده اسفناج را بپزید و میل نمایید.

فلفل چیلی:

وقتی که این فلفل به صورتمحلی بر روی مفاصل اعمال می شود، کپسایسین موجود در آن قادراست درد دراثر مریضی فیبرومیالژیا را کم شدن دهد. شما می توانید از کرم هایی که شامل کپسایسین هستند نیز مصرف نمایید. فقط مواظب کرم هایی که مواد تشکیل دهنده مشتق شده از نفت و عطرهای غیرطبیعی دارند باشید. کرم های موجود را روزی سه الی چهار بار بر روی مفاصل خود بمالید. اگر به دنبال یک روش طبیعی برای خوب شدن درد هستید، یک عدد فلفل چیلی را له نمایید و بر روی مفصل خود بمالید. شما می توانید فلفل را به رژیم خوراکی خود بیفزایید. فقط به دلیل داشته باشید که در صورت استفاده فلفل در رژیم خوراکی بایست چند زمانی منتظر مشاهده نتایج بمانید.

آناناس:

فقط یک عهده از این میوه مناطق گرمسیری که در برگیرنده آنزیم ها و مواد معدنی متعددی است قادراست درد دراثر فیبرومیالژیا را تسکین دهد. آنزیم بروملین که به کم شدن تورم و التهاب یاری می کند در این میوه یافت می شود. آناناس در برگیرنده مقادیر بیشتری از منگنز است که برای تشکیل کلاژن در جسم الزامی است. اکثر در مریضی فیبرومیالژیا تشکیل کلاژن گرفتار آشفتگی می شود و همین امر درد زیادتری ایجاد می کند. یک عهده آناناس تازه قادراست ۱۰۰ درصد از احتیاج هر روزه شما به منگنز را فراهم آورد.