درمان التهاب مفاصل در طب سنتی | معجون زنجبیل و زردچوبه | تغذیه

ناشر : دانلود آهنگ غمگین

درمان التهاب مفاصل در طب سنتی | معجون زنجبیل و زردچوبه | تغذیه


خواه خودتان از تورم‌های درناک رنج می‌برید، خواه آشنایانتان از این مسئله در عذاب هستند بدانید که وجه مشترک تمام‌ی مریضی‌های مفصلی، التهاب است.

در اینجا به چند راهکار طبیعی که دردها را التیام قسمتیده و به شما و عزیزانتان یاری می‌کند تا از زندگی زیاد‌تری لذت ببرید، ذکر می‌کنیم!


تمام چیز درباره‌ی تورم مفاصل

این آشفتگیات دردناک و تورم مفصلی اکثر گریبانگیر مردم مسن است اما در عین حال قادراست هر شخصی را در هر سنی درگیر نماید. احتمالا با گونه های رایج دردهای مفصلی از جمله تورم مفصلی-استخوانی، روماتیسم مفاصل و نقرس آشنا هستید.

التهاب، جواب جسم به ماده‌ایی زیان آور ازقبیل یک پاتوژن، سلول ضرر‌دیده یا ماده‌ایی محرک است.

التهابات حاد از قبیل بریدگی‌ یا زخم جواب‌های التهابی جسم را بیش از پیش برانگیختن می‌کند تا با لخته شدن خون التیام یابند. این امر همینطور امکان پذیر است شامل تورم و قرمزی شود که در نهایت از بین می‌رود. با این وجود، در التهابات مزمن یا زیاد از قبیل تورم مفاصل، جسم دائما و به طور هموقت در حال التیام و خراب سلول‌هاست. بنابراین مریضی‌های مزمن را نیز دنبال دارد.

تورم مفاصل، جسم را متحمل دردهای دائم، قرمزی پوست و تورم می‌کند. بسته به گونه تورم، با پیروی از برنامه‌ی خوراکی خوب و تغییر روش زندگی می‌توان التهاب را تخفیف داد.


۱. امگای پر ارزش را استفاده نمایید.

امگا۳ که از اسیدهای چرب الزامیست همچنان صدر اول اخبار تندرستی را به خود تخصیص می‌دهد. از آنجایی که جسم ما قادر به ساخت این اسید چرب نیست، بایست این ماده‌ی غذایی الزامی را از منابع خوراکی همانند ماهی‌های چرب، گردو، دانه‌ی چیا، شاهدانه و بذر کتان تامین کنیم.

بدین ترتیب افزون بر کم شدن ریسک دچار به مریضی‌های قلبی -عروقی و مربوط به گردش خون، دردهای مفصلی را نیز التیام می‌یابد. قطعا این مواد خوراکی را در برنامه‌ی خوراکی خود بگنجانید تا در فعالیت‌ سلول‌های ناکارآمد که التهابات را بیش از پیش برانگیختن می‌کند، آشفتگی ایجاد کرده باشید.

همینطور بخوانید: نشانه ها فقدان امگا ۳ و مقدار استفاده آن در روز

۲. درد را با زردچوبه مهار نمائید.

زردچوبه به تازگی به علت خصوصیات ضدالتهابی پرآوازه‌ی خود زیر ذره‌بین محافل تندرستی قرار گرفته است. خواستگاه آن منطق گرمسیری جنوب آسیاست و به علت خصوصیات التیام‌قسمتش در طب سنتی هندوها معروف به آیورودا خیلی مورد مصرف قرار می‌گیرد.

ترکیبی متعارف در پودر کاری و خردل زرد است. ماده فعال زردچوبه، ماده‌ی رنگی آن است که در مواد شیمیاییِ محرک التهاب تداخل ایجاد می‌کند.

مطالعات بالینی متعددی بر خصوصیات ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی ماده‌ی رنگی زردچوبه صحه می‌گذارند. در یکی از این مطالعات نمایان شد که اثر ۲ گرم عصاره‌ی ماده‌ی رنگی موجود در زردچوبه در تسکین ورم مفاصل و استخوان زانو، معادل اثر ایبوپروفن است. گزینه‌ایی خوش مزه که می‌توانید روی خوراکی ی مورد علاقه‌ی خود بپاشد که هم التهاب را کم شدن می‌دهد و هم مزه و رنگ خوراکی ی شما را عالی می‌کند!

توجه: پیش از استفاده هر نوع مکمل، مشورت با دکتر از ارزش ویژه‌ایی برخوردار است. زردچوبه سبب زیاد شدن غلظت خون می‌شود، درنتیجه اشویژهی که داروی انعقاد خون استفاده می‌کنند بایست در استفاده زردچوبه دقت کنند. همینطور زردچوبه سبب تغییراتی در مقدار شاخص قند خون اشویژه مبتلا به دیابت می‌گردد.


۳.از لذت زنجبیل، بالا و پایین بپرید.

عموما در فرهنگ آشپزی جنوب و غرب آسیا دیده می‌شود و مزهی تند، گرم به خوراکی می‌قسمتد. امکان پذیر است زنجبیل را به شکل‌های متفاوتی از قبیل پودر، شیره، ترشی یا تازه دیده باشید. این ریشه‌ی گزنده با التیام التهاب در رابطه است که خبر خوشی را برای آرتروز شما به ارمغان می‌آورد. در یکی از مطالعات نمایان شد که استفاده هر روزه‌ی زنجبیل دردهای عضلانی دراثر ورزش را تا ۲۵٪ کم شدن می‌دهد.

از دیگر خصوصیات معالجه ای آن می‌توان به خوب شدن تهوع، کم شدن التهابات معده‌ایی- روده‌ایی و تخفیف سرماخوردگی ذکر کرد. زنجبیل، ادویه‌ایی متگونه و چندمنظوره است که این قابلیت را دارد تا به دستور پخت خوراکی های متعددی افزوده شود: زنجبیل تازه را به خوراکی های سرخ کردنی اضافه نمائید، به کیک بیافزائید یا به عنوان چای میل نمایید. شما به آسانی می‌توانید چای زنجبیل آماده نمایید، فقط کافیست میزانی زنجبیل تازه به آب در حال جوش اضافه نمایید. میزانی عسل یا آب لیموی تازه به آن بیافزائید و جرعه جرعه بنوشید.

سخنی خردمندانه: زنجبیل و زردچوبه امکان پذیر است عملکرد داروهای انعقاد خون را مختل نمایند. همینطور امکان پذیر است سبب زیاد شدن صفرا در مردمی که از سنگ صفرا رنج می‌برند گردد. پیش از استفاده زنجبیل با دکتر خود مشورت نمایید.

همینطور بخوانید: چای زنجبیل و لیمو

طرز آماده معجون معالجه التهاب

دو گیاه را با یکدیگر آمیخته نمایید تا اسموتی ضدالتهاب قدرتمندی حاصل گردد!

  • ½ قاشق چایخوری زردچوبه
  • تکه‌ایی کوچک زنجبیل
  • ۱ فنجان اسفناج تازه
  • ۱ فنجان توت فرنگی
  • ۱ فنجان آب

تمام مواد را با یکدیگر آمیخته نمایید تا داروی ضدالتهابِ قوی تند و شیرینی حاصل گردد!


روش‌های اثربخش معالجه ای برای خوب شدن آرتروز

سال نو را با این تغییرات در روش زندگی خود برگزار نمایید و با درد کمتری گام به سال جدید بگذارید.

آغاز سال نو همیشه مناسبترین وقت برای فکر کردن درباره ایجاد تغییرات مثبت در روش زندگیست، از آن جمله می‌توان به تغییراتی ذکر کرد که به کنترل آرتروز یاری می‌کنند. فقط کافیست آن تغییرات جزئی را در زندگی روزانه اعمال نمایید تا اثرات مثبت آن را در کم شدن دردهای مفاصل مشاهده نمائید و در نهایت تندرستی عمومی بدنتان را تضمین نمایید. حتی در مواردی امکان پذیر است دیگر احتیاجی به داروهای آرتروز نمایان ننمایید.

در اینجا به تصمیمات قاطعی ذکر می‌کنیم که برایتان اهمیتمند و اثربخش است.

  1. برنامه خوراکی خود را اصلاح نمایید.

پزشک اسکات زاشین دارای برد تخصصی روماتولوژی و کارشناس مریضی‌های داخلی در دالاس تگزاس می‌گوید: “ما معتقدیم اصلاح برنامه خوراکی یکی از مواردیست که سبب خوب شدن آرتروز مفصلی- استخوانی مردمی می‌گردد که احتیاجی به معالجه‌های دارویی ندارند.”

داشتن وزن ایده‌آل، از مقدار فشاری که بر مفاصل وارد می‌شود کاسته و منجر به کم شدن دردهای آرتروزی می‌گردد. در صورت امحل میوه و سبزیجات زیادتری در برنامه خوراکی خود بگنجانید و استفاده گوشت‌های چرب را تقلیل دهید زیرا همین دو تغییر منجر به کم شدن وزن خواهند شد. این تغییرات افزون بر کم شدن وزن سبب کم شدن التهابات شده و بالطبع خوب شدن دردهای آرتروزی را همراه خواهد داشت.

پزشک زاشین می‌گوید: “میوه‌ها و سبزیجات از جمله مواد خوراکی ضدالتهاب محسوب می‌شوند، در حالی که گوشت‌های چرب التهابات‌زا هستند.”

  1. ورزش را آغاز نمایید.

خیلیی از مبتلایان به آرتروز مفصلی – استخوانی تصور می‌کنند که نبایست- یا نمی‌توانند ورزش کنند. اما حقیقت چیز دیگریست، پزشک زاشین معتقد است: “ورزش برای مبتلایان به آرتروز مفصلی- استخوانی خیلی سودمند بوده و بافت‌های محافظ مفاصل را تثبیت می‌کند.”

ورزش از مقدار فشاری که به صورت مستقیم به مفاصل وارد می‌شود کاسته و در خوب شدن دردهای مفصلی اثربخش است. با دکتر خود در رابطه با معالجه‌ با حرکات ورزشی صحبت نمایید، از او بخواهید ورزش‌هایی که برای کم شدن دردهای مفصلی خوب است را به شما معرفی کند. در ضمن زاشین ورزش‌هایی از قبیل دوسیکل‌سواری و شنا را پیشنهاد می‌کند زیرا در عین حال که فعالیت‌ ورزشی هستند، منجر به بیشتر شدن دردهای مفصلی نمی‌شوند.

  1. معالجه‌های جانشین را امتحان نمایید.

استفاده زیاد دارو به طور قطع پیامد جانبی خیلیی به همراه خواهد داشت، به همین علت مردم خیلیی برای کم شدن دردهای دراثر آرتروز در جستجوی معالجه‌های جانشین هستند. پزشک زاشین معتقد است: ” ایده بدی نیست.”

معالجه‌های جانشین اهمیت امتحان کردن را دارند، در صورتی که اثربخش واقع شوند عافهرست و اگر هم اثربخش نباشند، آسیبی ندارند. وی برای تسکین درد، سولفات گلوکوزامین که بدون نسخه می‌توان گرفتن کرد را توصیه می‌دهد. او ذکر می‌کند که: “از آنجایی که داروی نسبتا گران قیمتی است، درنتیجه ۳ ماه آن را استفاده نمایید و اگر دردهایتان تسکین نیافت آن را قطع نمایید.” شما می‌توانید این مکمل را از داروخانه‌های اطراف منزلتان آماده نمایید.

  1. زیادتر بخوابید.

زاشین می‌گوید: “خواب کلید تندرستی است، اگر همواره احساس خستگی می‌نمایید و با وجود استراحت، حس می‌نمایید به اندازه به اندازه استآسان نکرده‌اید به احتمال بیشتر از دید جسمانی در وضعیت ناخوشایندی قرار دارید.”

اگر خسته باشید، تمام پیشنهاد‌های بالا مبنی بر تغییرات مثبت در روش زندگی نظیر ورزش کردن و برنامه خوراکی سالم‌تر ثمری نخواهد داشت و همین امر به وخامت دردهای مفصلی دامن می‌زند.

پزشک زاشین می‌گوید: “ما در تحقیق‌های بالینی از بیماران مبتلا به فیبرومیالژیا گرفتنیم که بی‌خوابی مفرط قادراست دردهای مفصلی را بیشتر شدن کند.” باارزشترین مطلب در باب خواب این است که زمانی که بیدار می‌شوید بایست حس نمایید که نیرویی مجدد در شما دمیده شده نه اینکه در طول روز دائما کسل باشید. در صورتی که با مسئله خواب مواجهید با دکتر خود مشورت نمایید.

  1. از پشتیبانی دیگران استقبال نمایید.

برای بعضی مردم دارا بودن حامی امریست بدیهی اما خیلیی از مردم خواهان استقلال هستند و در برابر طلب یاری از دیگران مقاومت می‌کنند. زاشین خاطر نشان می‌کند که در انجام کارهای فیزیکی از دیگران طلب یاری نمایید و در کل حساب‌شده قدم بردارید.

وی معتقد است: “بیشتر بیماران هم روزهای خوش دارند و هم ناخوش.” در روزهای خوش تصور ننمایید قادر به انجام هر کاری هستید. به عنوان مثال دفعه بعد که فروشنده توصیه کرد که کیسه‌های خریدتان تا ماشین برایتان بیاورد، فقط ماشین را به او نشان دهید. ساعت‌هایی که فارغ از دردهای آرتروز سپری می‌نمایید دراثر همین لحظه‌های استآسان و بدون فشار جسمانی است.

  1. فشارهای روحی را کم نمایید.

زندگی بدون فشارهای روحی امکان‌پذیر نیست، آنان به قسمت جدایی‌ناپذیر زندگی ما بدل شده‌اند. به اعتقاد زاشین، مطلب کلیدی این است که یاد بگیرید فشارهای روحی را کنترل نمایید. وی خاطر نشان می‌کند راه‌هایی مثبتی برای تخلیه فشارهای روحی نظیر عبادت، مدیتیشین و یوگا را امتحان نمایید.

او می گوید، کاستن از فشارهای روحی خیلی باارزش است زیرا آنان اثرات منفی بی‌شماری نظیر بی‌خوابی و بدخوابی به همراه دارند. فشارهای روحی دردهای جسمانی را زیاد شدن داده و احتمال انجام فعالیت‌های سالم برای حفظ روش زندگی تندرستی را تقلیل می‌دهند. وقت‌هایی را به معاشرت با دیگران تخصیص دهید از جمله صرف ناهار با دوستان، یا برای کم شدن استرس و اثرات منفی آرتروز بر زندگیتان مدیتیشن‌های انفرادی را تمرین نمایید.